Bir ürünü piyasaya çıkardığınızda, onu ilk satın alanın rakibiniz olduğu söylenir. Bir önceki entry ile de alakalı bir durumdur bu aslında.. Lider firmanın bu rekabet kıskacını kırmasının yolu ise, hemen farklı bir ürün ile piyasaya çıkmasıdır.. Rakip tekrar satın alır, taklit eder :). Siz tekrar farklı bir ürün sürersiniz piyasaya.. Ya da iş yapış biçiminizi farklılaştırırsınız. Artık bu sistematik bir döngü haline gelmiştir. Sürekli farklılaşan firmalar.

Farklı firmanın dikkat çekeceği gerçeği, iş dünyasında, her görenin mutlaka dönüp bakacağı "mor inek" kavramı ile modellendi bazı uzmanlarca. Mor rengin seçilmiş olmasını da enteresan bulduğumu belirtmek istiyorum ve eğer keyfim yerinde olursa, bir sonraki entry'de farklılaşma ile benzeşme arasında fikir jimnastiği yapmayı hedefliyorum..

Çok jimnastik yaparsak morarırız belki biz de :).

Edit: Yeterince inekleştik zaten :p