Okumuştum.. Kurtuluş savaşımızda Pakistan halkı tüm birikimlerini Türkiye'ye göndermişti.. Varını, yoğunu.. Neyi varsa..

Okumuştum.. Bu paranın bir kısmının garb ordumuzun teçhizine harcandığını.. Bir kısmı ile ileride İş Bankasının kurulacağını..

Bir yerlerde okumuştum.. Ünlü şairleri Muhammed İkbal'in uçağı Türkiye üzerinden geçerken ayağa kalktığını.. Yine Muhammed İkbal'in 1922'de yazdığı bir şiirin bir kısmını okumuştum..

Bir millet var, biz onun varlığıyla ulaştık
İlahi kanunların gizli gerçeklerine
Bir bakışla yön verdi bizlere, dağları aştı
Dünya güneşi olduk bir kıvılcım yerine
Koş Mustafa Kemal koş atın çatlayana dek

Yine bir yerlerde okumuştum.. Pakistan'a gittiğinizde gümrükte, polislerin, pasaportunuzda Türk ibaresini görünce gözleri gülüyordu, sizi ‘kardeş’ diyerek karşılıyorlardı. Bizler de Pakistan'ın İslam dünyası içinde Türkiye halkını en içten seven ülke olduğunu düşünmekteydik..

Geçenlerde de bir yerlerde gözüme ilişti, Pakistan'da deprem mi olmuş neymiş.. Detayını okumadım..