İlgi duyduğum spesifik konu(lar) olsa.. Bu konu(lar) ile ilgilenmek bana zevk verse.. Bir müddet okusam, bir müddet kafa yorsam, mümkünse pratiğini yapsam. Konular da mütevazi olsa.. Ben de mütevazi olsam..

Mesela konum "yemek yapmak" olsa..
Osmanlı - Türk mutfağının yemeklerini bilsem.. Kebapları bilsem, elbasan tava bilsem, ezogelin çorba bilsem, borani, arnavut ciğeri, keşkek bilsem...
Yoğurt yapmasını bilsem, turşu kurmasını bilsem..
Su muhallebisi, gerdan tatlısı, aşure..
Denesem bunları.. Bir bilim adamı titizliğinde.. Farklı oranlarla tekrar denesem. Farklı baharatlarla tekrar denesem, safranla denesem, kimyonla denesem.. Bassam acı biberi..
Maltız alsam, onda pişirsem. Araştırsam, tandır nedir, ocakbaşı nedir diye.. Bir lokantaya gittiğimde aşçıyla dost olsam, bilsem Osmanlı mutfağında kimler görev yaparmış diye.
Sonra düşünsem yer sofrası sağlıklı mıdır diye, evin bir köşesine bir sini koysam etrafına minderler koysam.. Ayda bir kere otursam.. Ayaklarım ağrısa, srtım acısa, ertesi gün kızsam kendime :).
Ama bilsem bütün adetlerini, yemek sonrası şerbetini, dibek kahvesini, helvasını, macununu..
İftar kültürünü bilsem, buhurdan nedir, gülabdan nedir bilsem.
Genişlesem böyle, yemek kültürünü öyle bir bilsem ki, Osmanlıyı bilmiş olsam aslında. Ama bu Osmanlı bilgim tarihi bir yorum yapmak için olmasa. Önemsemesem öyle birşeyi.. Osmanlıyı övmek, yermek benim işim olmasa..

İsteyen bana sorsa.. Osmanlı mutfağı - sofrası nedir diye, savaştaki ordu için, tekkede dervişler, sarayda padişah.. Ne yerlerdi?.. İstemeyen sormasa.. Ama yine de bilse, benim kendime bir konuyu zevk edindiğimi bilse.. Soru sorduğunda, bilgiçlik yapmak için değil, sevdiğim için, zevk aldığım için, o zihnimde yaşadığım kültürü paylaşacağımı bilse..

Yani ben Türkiye'yi kurtarmasam!? -Türkiye'yi aydınlar kurtarsa.. :)-
Ben ise bilsem ki, benim arkadaşlarımın da hiç birisi Türkiye'yi kurtarmıyor. Her birinin küçük mütevazi, spesifik kendileri için zevk edindikleri başka başka şeyler var.. Olsa ama gerçekten..