"Niçin eğitim". Neden eğitiliyoruz ki? Sözde, topluma faydalı bireyler olmamız için. Topluma faydalı bireyler olmamızı kim umursuyor? Hem hangi topluma?

Eğitim anlayışının yeni yeni kurumsallaştığı bir zamanda yaşamış, toplumun yönetimini elinde tutan "soylu" kesimden bir kişi olduğumuzu düşünelim. O zamanlarda, gelişmekte olan "esnaflık mesleği" ve esnafların ürettikleri malların satışını yürüten "tüccarlar" zaman içerisinde bizim karşımızda bir güç haline gelmiş olsun. Bu gücün önünü nasıl keserdik? Tabii ki, bir sonraki kuşağın aynı başarıyı devam ettirmemesini sağlayarak.. Geçmişte, aristokrasi ve burjuvazi arasında yaşanmış bir süreç bu anlattığım. Internette tarihsel açıklama bulamadığım için, detayını bize aktarmayı aramızdaki eğitimcilere bırakıyorum (var di mi?). Nerde kalmıştım.. Hah, bir sonraki kuşağın aynı başarıyı devam ettirmemesini nasıl sağlardınız? Onları eğitirsiniz :). Lise eğitimi, yahut bizdeki gibi üniversite eğitimi verirsiniz. Sonuç zaten tahmin edebileceğiniz şekilde.. Yetişmekte olan çocuklar, almış oldukları eğitimin içeriğindeki bilgi seviyesinin ailelerinin yaşayışını ve görgüsünü aşmasından dolayı onları beğenmemeye ve onların işlerini de hor görmeye başlamışlardır artık. Diğer yandan entelektüel gelişimi sağlayan bu eğitim kapsamında, pratik yaşam becerisine hiç yer verilmediğinden ve bu nedenle herhangi bir mesleki beceri de kazanılmadığından kendine faydası olmayan nesiller oluşmuştur. Ne mutludur bize.

Kendine faydası olmayan nesilleri, kendine faydalı şekilde kullanabilecek kişiler ise her zaman mevcuttur maalesef.